You are currently viewing 20. bejegyzés – Nem maradt a fogamból szinte semmi, mi tévő legyek?
Preparálás

20. bejegyzés – Nem maradt a fogamból szinte semmi, mi tévő legyek?

Letört a foga? Precíz megoldást szeretne rá? Jó helyen jár!

Kedves páciensünk azzal fordult hozzánk, hogy egy rossz fogából kitört egy nagy darab. Teljes állapotfelmérés és konzultáció után felállítottuk a kezelési tervet és időpontot egyeztettünk.

A fogászati kezelésen eltávolítottuk a szuvas, nem megmenthető részeket, elkezdtük a mikroszkópos nagyításban végzett gyökérkezelést. Miután a gyökérkezelést elvégeztük, a gyökértömést egy picit visszavettük és a fog belsejébe, a veszélyezetett pericervikális zónába egy üvegszálas kompozit anyaggal építettük fel a fog belsejét. Ez a megerősítés szükséges ahhoz, hogy a fog bírja a rágás következtében rá ható erőket.

A csonk előkészítését vállas csiszolással végeztük, ami kiválló támpont a fogtechnikusnak, így mindig pontos, precíz munkát tud készíteni. A lenyomatvétel előtt esztétikai restaurációval hoztuk helyre a szomszédos fogakat, ugyanis így sokkal minimálinvazívabb kezelést tudtunk végezni. Nem nehéz kitalálni, hogy minél több saját foganyagot hagy meg az orvos a fúrás során, annál erősebb marad a fog a kezelést követően.

A precíziós lenyomatot ezután a budapesti laboratóriumunk kapta meg, akik elkészítették a tökéletes pontosságú cirkónium koronát. A ragasztást egy prémium minőségű cement ragasztóval végeztük, miután lefertőtlenítettük a csonkot. A felesleges ragasztót gondosan eltávolítottuk, hogy sehol se maradjon egy kevés sem a fogközökben és az illesztéseknél. A kész munkához hozzá sem kellett érni magasságban, egyből tökéletesre sikerült.

Amennyiben Önnek is letört, szuvas, fájó foga van, és szeretné megmentését megbízható szakemberre bízni, keressen minket bizalommal!

Vélemény, hozzászólás?